Kan ikke godta slike tall

-Nå reiser Trafikksikkerhetsforeningen rundt i sommertrafikken for å få ned ulykkestallene.

Trafikksikkerhetsforeningen (TSF) har vært ute på tur på Sørlandet og i Østfold, og startet på lørdag turen nordover langs E6 for å informere om farene i sommertrafikken.

TSF ønsker å sette fokus på hvor farlig det faktisk er å ferdes i trafikken i løpet av sommermånedene. ifølge foreningen viser tall fra SSB at de fire siste årene har 50 personer blirt drept og 235 hardt skadde i igjennomsnitt i løpet av sommermåndene juni, juli og august.

– Dette er tall som er utrolig høye, og vi kan ikke sitte stille å godta slike tragiske tall, sier Geirr Tangstad-Holdal i Trafikksikkerhetsforeningen i en pressemelding.

Les mer på Folkebladet.no .