Første kurset for rekkverksmontører

Trafikksikkerhetsforeningen, som også er medlemsorganisasjon for mange av entreprenørbedriftene som selger og monterer rekkverk på det norsk veinettet, mener nå at det er på tide at det etableres en utdanning innen fagfeltet.

Veirekkeverkene har en svært viktig rolle for å høyne sikkerhetsnivået på norske veger. Men for at rekkverkene skal fungere, er det viktig at de er riktig montert. Derfor har vi i TSF sammen med medlemsorganisasjonene tatt initiativet til en  utdanning og kurs av rekkverksmontører. På sikt håper vi å få inn dette som standardkrav fra byggherrene om godkjent utdanning for å kunne montere livreddende sikkerhetsbarrierer ute i trafikken.

Mer informasjon om kurset, med kursprogram og datoer kommer i løpet av neste uke.

Les mer på veier24.no